tisdag 5 oktober 2010

Ordning i skivlådan

Jag avskyr cdfodralen i skör plast som bara går sönder och som dessutom upptar en hel del plats i onödan, och eftersom jag föredrar att ha min musik på cd så blir det många skivor som ska få plats på så liten yta som möjligt. Då jag vill ha dem sorterade i bokstavsordning tycker jag att det är bökigt med sk cases då man ju måste flytta om dem så fort en skiva tillkommer i samlingen.
Därför har jag köpt på mig plastfickor, finns bland annat här, funkar kanonbra och tar ingen plats alls! På de mer udda skivorna med fina omslag, och än så länge de med omslag i papp (eftersom jag inte kan plocka isär dem lika lätt) låter jag originalomslaget vara kvar.. än så länge! Jag plockar helt enkelt isär plastfodralet och stoppar in hela alltet i plastfickan.

Hur gör ni med era skivor?
På det här viset får jag plats med minst tre gånger så många skivor i varje cdlåda, även om det börjar bli lite för många lådor numera, men är det något jag behöver i mitt liv så är det min musik så den får ta den plats den tar. Var de står blir ett inlägg någon annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar