onsdag 6 oktober 2010

Kastanjehjärta

Min underbare man plockade en liten påse med hästkastanjer till mig, tycker att de är väldigt vackra! Den här gången tog jag fram ståltråden och en tång.
Det är bara att sticka ståltråden igenom kastanjerna, välj dock en ståltråd som är lite tjockare så blir det enklare. Jag använde tången till att hålla fast ståltråden med när jag flyttade kastanjerna. Ett varningens ord; var försiktig så att du inte spetsar fingertoppen när du trär på kastanjen, det gjorde jag och det blev både djupt och blodigt! När du trätt upp tillräckligt många, gör en ögla av ståltråden och fäst ihop den. Sedan är det bara att forma i den form du vill ha, jag valde ett hjärta den här gången.
Nu vill jag bara få tag på fler hästkastanjer så jag kan göra fler hjärtan och kransar, får ge mig ut på jakt någon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar