tisdag 18 januari 2011

Tråkig skokartong blir fin förvaring

Hade en skokartong över, och dessutom en burk tapetklister från en renovering. Jag hittade trevliga servetter nånstans, och tillsammans blr det ett decoupageprojekt.
Eftersom kartongen inte var vit så började jag med några lager av den vita delen på servetterna, det blir inte en lika slät och fin yta som om jag hade  målat kartongen, men eftersom jag inte hade någon vit färg hemma så fick det bli en sån här lösning istället. När jag hade klistrat på tillräckligt många lager, genom att pensla ut klister, lägga på servetten och sen använda pensel för att släta ut ytan, så fick hela alltet torka några dagar.
Sedan lade jag på det sista lagret, men det skiktet på servetten som är mönstrat. Det blr snyggast om man lägger det i endast ett lager, annars slår mönstret igenom. Lämnade sen återigen kartingen för att torka, och sedan på med ett lager decoupagelack för att få en tåligare yta. Nu återstår lite finish av kanter och sånt, sen måste jag bara bestämma vad jag ska använda min fina låda till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar