tisdag 11 januari 2011

Lilla kanin

Denna lilla kanin från danska Skjöde hittade jag hos farmor, den var så söt att den fick följa med hem. Då den inte riktigt passar in i vår inredningsstil hade jag stoppat undan den, men häromveckan såg jag en liknande på nätet och ville se om min var likadan.
Problemet var bara att den är mindre än 10 cm lång, och jag hade lagt den på ett "bra" ställe. Har letat i över en vecka, och idag hittade jag äntligen igen honom, efter att ha tömt nästan hela skåpet i hallen. Framöver tror jag att han får stå framme, så att han inte springer och gömmer sig igen! Min lilla kanin är designad av Hans Bölling, och gjord i teak, nu ska jag bara försöka luska ut hur gammal han är.

Jag är egentligen inte mycket för så kallade prydnadssaker, men djur av trä verkar jag samla på... och även djur i andra material som sten, samt en elefant i nån sorts pappers/sågsspånsblandning bor här.

Har du någon samling som flyttat in utan att du märkt det?

5 kommentarer:

  1. En!?! Jag tycker att jag samlar på samlingar...
    här är en snabblänk till en liten lista:
    http://elsamariannes.blogspot.com/2010/07/samlare-jag-nehe-da.html
    men du kan ta bort "kattungar" för dom har vuxit upp och flyttat hemifrån...
    din lilla kanin är jättesöt, en riktig raring.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. jag brukar inte gilla sockersöta saker, men kaninen är jag nog lite kär i!

    Tog mig friheten att länka tll dina bloggar...

    SvaraRadera
  3. Jag har växt upp med en uggla som påminner väldigt mycket om din kanin. Har kaninen ett huvud som man kan röra på?
    Min uggla var gjord på 50-talet men den är inte finnbar just nu:-)

    SvaraRadera
  4. Oj, det var det sötaste jag har sett på länge! Den måste få stå framme på någon synlig plats. Inte tillbaka till in i garderoben m.a.o.

    Hälsar Maja!

    SvaraRadera
  5. Mona> ja, huvudet är rörligt och sitter fast med nån sorts resår... Tror också på 50tal, eller kanske 60tal

    Husmorsskolan> måste bara hitta ett ställe att ställa den på, ont om ytor att skapa stilleben på, de jag har bir oftast en samling ljusstakar eftersom jag älskar att ha tända ljus överallt. Kanske hamnar han på tavelhyllan i käket, tillsammans med två TV-tranor och två björnar i sten =)

    SvaraRadera