tisdag 26 juli 2011

Tygshopping

Innan loppissvängen i lördags så var vi och köpte tyg till våra kommande projekt. Jag köpte lite svart ylletyg till min kommande 1500-tals tysk, den kommer att bli röd, med två svarta ränder på kjolen samt svart runt halsringningen. Dessutom köpte jag svart linnetyg, ville egentligen ha grått men det grå de hade var alldeles för blått så nu blir det svart foder i tysken.

Passade också på att besöka wahlmans bal/bröllopsavdelning och hittade äntligen ett vitt syntetbrokadtyg som kommer att passa till projekt Rosa-cranachen, samt en halvmeter vitt siden att göra huvudbonader av. Sen följde det visst med lite oblekt linne också, hittade en lagom stuvbit som räcker att fodra ett klänningsliv med.

Nu vill jag komma igång med sömnaden, men min symaskin dog i söndags så den måste lämnas in på service...

2 kommentarer:

  1. Så bra att du till slut hittat brokaden som du ville ha. Ser så fint ut på bilden.

    SvaraRadera
  2. jo, har letat i nio månader så det var på tiden =)

    SvaraRadera