fredag 1 juli 2011

Farmors orkidé

Nu blommar brudorkidén som jag räddade från farmors lägenhet i fjol sommar, i vanliga fall brukar mina orkidéer blomma betydligt mer ofta än så, och den har haft knoppar flera gånger som dock torkat in eller råkat ut för en olycka. Lagom tills årsdagen av hennes bortgång blomar den alltså igen, och även fast jag inte ens gillar vare sig färgen eller att den är megastorblommig så får den vara kvar som ett kärt minne!

Även en av mina absoluta favoriter blommar, med små blommor med bara en lätt dragning åt rosa..
..och även en av de nästan helt vita blommar. Tyvärr glömde jag att fotografera min allra äldsta, den jag köpte i 25års present till mig själv. Det är 10 år sedan och den blommar nästan jämt, den är nog min favorit av alla, vit med endast ljust gult i mitten.
Och den fläckiga har precis blommat över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar