fredag 8 juli 2011

Med lite hjälp av Gammelmormor

Jag har länge letat en sybaron (ja, jag vet, en riktig sybaron fäster man i bordet med en tvingliknande skruv) eller nåldyna som jag gillar. Först häromveckan kom jag på att jag ju faktiskt hade plockat med mig gammelmormors när vi rensade ur hennes lägenhet för en massa är sedan... Naturligtvis hade jag lagt den på ett bra ställe, men när jag ändå rotade i förrådet efter saker att lägga ut på Tradera så passade jag på att leta extra noga och som tur var så fanns den kvar.

Jag tycker den är så söt med sina enkla blommor som dekoration, och oj, vad mycket lättare det blev att ha koll på trådar och synål när man sitter i soffan och sy! Till knappnålarna använder jag en magnetisk nåldyna, eller den som jag kan ha på handleden. Den senare är smidigast när man nålar på någon anna, för enklare projekt räcker det bra att bara ha knappnålarna inom räckhåll i en hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar