torsdag 7 juli 2011

Projekt rödbrun till M, livet nästan klart

Nu är nästan hela livet fållat och klart, urringningen kommer jag att fålla när snörningen är ditsatt och man ser bättre hur den ska se ut. Yllet är underbart, men också väldigt stretchigt så det var inte lika lätt att fodra som jag trodde. Efter att ha svurit i över en timme kom jag på att jag kunde använda Mannen som provdocka!
Taskigt ljus ikväll, men här ser man i allafall alla sömmar på ryggen, alla är dessutom nedsydda för hand för att det ska bli riktigt snyggt. Resten av kvällen tänker jag ägna åt att sy ned en söm på kjolen, samt börja vecka och nåla fast den på livet. För ovanlighetens skull ligger jag inte tokmycket efter i min tidsplanering så det verkar som om M kommer att ha en ny klänning nästa helg.

3 kommentarer: