söndag 21 november 2010

Sy ett täcke

Av ett gammalt lakan och ett tunt istoppstäcke har jag sytt ett bäbistäcke. Först klippte jag ut delarna, och nålade ihop dem med lakansbitarna mot varandra.
Sydde ihop dem, men lämnade ett hål på mitten så att jag sedan kunde vända det ut och in. Sedan var det bara att sy så mycket symaskinen och orken tillät. Är lite besviken på resultatet, men det beror på att min symaskin inte matar fram som den ska.
Täcket är till min brorson, som till synes heter Kasper.
Min bror har bestämt att han ska bli biltokig, så det blev några bilar på täcket.
Även om jag inte blev nöjd, så blev mottagarna överlyckliga, och fördelen med det är ju att det går att tvätta i maskin hur många gånger som helst.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker i alla fall det blev fint:)

    SvaraRadera
  2. Det ser ju jättefint ut ju! Tycker du ska sluta upp med att vara så självkritisk. Det är helt fantastiskt alla de grejjerna du gör. Att du tar dig för och faktiskt gör något av dina idéer, själv har jag massor av idéer men gör ingenting alls. Tycker du ska vara stolt och glad för alla fina saker du gör <3

    /Linda

    SvaraRadera
  3. Självkritisk och framförallt pedant med perfektionistiska drag, det är jag det! (och den där jag är gift med är likadan)

    Tack för ert beröm dock, försöker sänka kraven på mig själv och ta emot beröm...

    SvaraRadera