måndag 8 november 2010

Brugelklänningen

Missade så klart att ta bilder på pusselklänningen, men kan i allafall bjuda på bilder på min älskade Brugelklänning. Den är i verkligheten mörkt, mörkt grön och inget annat... På bilden bär jag den med en Tudorskjorta under, vilket ju stämmer tidsmässigt men inte geografiskt, valde dock att ignorera det då jag bara har en passande underklänning och jag använde den till pusselklänningen dagen innan.
Ryggen på livet består av fyra delar, och framstycket av två. Och ja, den ska egentligen glipa så mycket fram som den gör nu, även om den inte gjorde det när jag sydde den och var betydligt smalare. Fördelen är att jag fortfarande får plats i den, och den sitter fortfarande otroligt bra över ryggen.
Pusselklänningen har samma rygg, dock med lite lägre skärning i nacken, mycket för att jag verkligen gillar passformen. Har nu köpt mer tyg så det kanske blir ännu en i samma stil!

Om någon vill ha mönstret så är det bara att fråga så mailar jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar