måndag 1 november 2010

Dagens tips

Ännu ett ekonomisk och ekologiskt tips blir det idag. Jag brukar klippa ut och spara tryck från tröjor som krympt eller blivit utslitna. Sen kan man sy fast dem på till exempel ett kuddfodral. Just den på bilden är från en favoritt-shirt som jag hade på gymnasiet (de som har koll på märken vet nog vilket det är) och gör sig i mitt tycke bra i soffan. Själva kuddfodralet är sytt i samma lite tjockare bomullscanvas som sofföverdraget, och så har jag sytt fast motivet med en tät zickzack. Det enda jag inte är nöjd med är att zickzacken inte blev helt jämn, men det beror på att min symaskin inte funkar riktigt som den ska. Hur jag gör kuddfodralet kommer jag att förklara en annan gång.

Nu ska jag fortsätta sy ned sömmar, förhoppningsvis har jag kommit så pass långt imorgon att det går att visa upp!

1 kommentar: