fredag 29 juni 2012

Så lite kan göra så mycket..

Sist jag rotade bland mna prylar för att rensa ur fler saker att sälja så hittade jag detta inramade klistermärke från 1990-talet (borde det vara). Det medföljde en cd, och låten med engelska gruppen Faithless är en stor del av mitt 90-tal och en viss period av mitt liv jag gärna minns. Naturligtvis satte jag upp den på väggen igen (utan att ens fråga Mannen, men ibland får han stå ut med mina nycker när det gäller inredning). Ramen var dock extremt tråkig, och passade inte alls in med min tanke att påbörja en vägg med konst och annat vi gillar.
Jag har börjat samla på mig såna här fina ovala ramar (ju äldre desto bättre, men denna är i plast och relativt ny), och ikväll kom jag på att den nog kunde funka i det här fallet med. Men en vanlig vit passpartout kändes jättetråkig så jag klippte en bit av tapetprovet som jag annars brukar göra mina burketiketter av, och det blev riktigt snyggt mot den röda väggen!
Njae, än så länge är de två tavlorna inte riktigt kompisar (och just nu hänger den lilla bara på en befintlig spik, inte en uttänkt), men jag tror att det blir bättre när vi fyller på allteftersom... Nästa steg är några planscher ur en flora tror jag bestämt! (Oroa er inte, det är en jättevanlig flora från 80-talet, skulle aldrig slakta en riktigt fin bok)

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt projekt, att börja med en bildvägg. Jag tycker att texten är guld! Så roligt att ha nåt annat än det vanliga som "alla" har på sina väggar nuförtiden.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Synd att jag har haft iväg massor av de där ramarna.....de hade passat hos dig.;)

    SvaraRadera