söndag 24 juni 2012

Dagens fynd

I det här hushållet går det åt en hel del glasburkar,  vi syltar, torkar, kokar och har oss och experimenterar med det mesta. Dessutom är ju något hemgjort den bästa presenten, så en hel del burkar hamnar i andra händer. I första hand använder vi glaskonsverburkar, men allt måste ju inte förvaras lika luft-tätt så då kan man ju spana efter andra alternativ. Idag var jag en sväng på Dollarstore, för att se om de fått in minipumpflaskorna jag använder till mina oljor, eller om de skulle råka ha små glasburkar i mörkt glas (vilket jag letar efter till mina salvor som helst ska förvaras i just mörka glasburkar).
Jag fick med mig fem burkar därifrån, dels en vanlig syltburk (fransk modell med små blommor på glaset) och så ett fyrpack av dessa underbar masonjars. De kommer verkligen att bli suveräna presentburkar i höst, med tanke på priset (30 kronor för ett fyrpack) så borde jag kanske åka tillbaka och bunkra upp rejält?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar lockan, Dollar har ibland rätt mysiga prylar.

    SvaraRadera
  2. Jag är inget fan alls av dollarstore egentligen, oftast känns allt bara som samma lågprisskräp som finns på rusta och Ö&B, men burkarna gillade jag =) Fick godkänt av Mannen (som inte är hemma) så jag åkte tillbaka och köpte dels en förpackning likadana till (de verkar dock ha rätt strykande åtgång i den storleken, inte många kvar) och ett fyrpack med samma typ av burk me storleken större och med blå lock som det står homemade på... en tia per burk är ett pris jag gillar!

    SvaraRadera