lördag 19 mars 2011

Partlet, äntligen helt klar!

Jag sydde ju en partlet att bära över pusselklänningen, satt och paniksydde det sista natten innan vi skulle åka på eventet och hann klart... Men jag hade varit för duktig och sytt fast hyskorna och hakarna i bara det ena lagret tyg (det är alltså dubbelt) vilket gjorde att tyget drog sig när jag hade den på mig. Den ska ju dessutom sitta tight, och då för att det ska bli snyggt så var jag tvungen att fixa till det.
Häromkvällen fick jag äntligen tummen ur, eventet var ju i början på november och sen dess har den legat i fixahögen. Tog kanske en kvart att sy fast dem på rätt sätt, och då kan man ju verkligen undra varför man inte gör sånt på en gång? Nu är det snart eventdags igen, jag hade ju tänkt sy projekt Rosa tills dess, men då jag inte hittat en brokad jag vill ha, och dessutom jobbar på att gå ned ganska rejält i vikt så får det vara så länge. Däremot har jag lite annat att fixa, en huvudduk till exempel, och så lite saker jag lovat en kompis att hjälpa henne med.
Planen är att till veckan få några projekt genomförda; fixa kragen på tudorskjortan (den hamnade lite för högt fram, tänkte lösa det med ett litet veck som jag inte tror kommer att synas), laga och sy ned sömmar på en av Mannens skjortor, gjuta en rejäl laddning ljus och så börja på en överraskning till bästa M. Nu hoppas jag att jag orkar så pass mycket, det känns som en rimlig mängd projekt då de är enkla nog för en hjärna med sömnbrist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar