torsdag 10 mars 2011

Engelsk pelargon

Jag är inte så förtjust i doften/lukten som vanliga pelargoner har i bladen, men engelska pelargoner luktar ju knappt alls. Hade turen att hitta en med rent vita blommor i mataffären för ett tag sedan, och nu står den på soffbordet och blommar i vårsolen.
Man sköter dem på samma sätt som vanliga pelargoner, men jag tycker att de är något känsligare för torka än de vanliga.. Nu hoppas jag att jag kan hålla liv i min tills det blir sommar och den kan flytta ut ett tag! Tills vidare får den bo i tennkrukan på soffbordet, gillar verkligen formen på krukan, men jag vet att jag borde ha någon form av skydd i så att den inte blir utsatt för så mycket fukt...

Hur ser din favoritkruka och blomma ut, och var har du den? Att min står på soffbordet beror på att det är i soffan jag tillbringar mest tid, köksbordet är för tillfället överbelamrat med Mannens syprojekt (gambeson) och en massa papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar