lördag 12 mars 2011

På mitt soffbord just nu..

På mitt soffbord står just nu en samling i väldigt oädla metaller, en rökelsehållare köpt på Indiska för många år sen, några lusstakar som jag tror farmor kan ha köpt i Marocko och så en vas med handtag, fyndad på loppis för en tia.
De röda tulpanerna fick jag i födelsedagspresent från Mannen, och de ger ett hopp om att våren är här på allvar!
Eftersom vasen (eller om det nu är en kanna utan pip) är i en okänd metall och ganska sliten såhar jag ställt tulpanerna i ett glas i vasen, syns inte och  jag slipper fuktfläcker på soffbordet!

1 kommentar:

  1. Det var fina saker du har ihop med vackra tulpaner. Grattis i efterskott...
    Smart att sätta i en liten vas inuti. Det finns mycket som kan läcka när det är metall. Hade en gjutjärnsgryta som plötsligt läckte som ett såll. När man höll den mot ljuset så såg man porer i godset...Vissa saker håller inte i all evighet...
    ha en skön lördagkväll
    kram elsamarianne

    SvaraRadera