tisdag 24 april 2012

Vitt, vitt, vitt

Helt plötsligt inser jag att jag har en massa djur lite överallt, mina trädjur ligger i en låda för tillfället, men dessa underbara björnar i sten fick en mer framträdande plats häromdagen.

Att jag samlar på lampfötter i vit marmor är nu ett faktum, ni vet väl att tre är en samling? Frågan är hur man räknar mina djur? Jag har inga traditionella porslinsfigurer, men en hel del olika varianter i sten, trä och till och med vass.. Så länge det bara är två djur av varje sort så är det väl inget samlande som pågår, så då kan jag ju köpa fler? Om jag nu hittar några som tilltalar mig, och som jag har råd med. Just nu drömmer jag om fler fina stendjur med samma ålder som de på bilderna, dvs inget nytillverkat turistskräp.

Och en sak till, mina vita gardiner dog ju, men var kom alla vita inredningsprylar ifrån? Ibland misstänker jag att saker flyttar in bakom ryggen på mig..

1 kommentar:

  1. På Röda korset på Alnö finns en liten söt björn i marmor/sten som skulle tilltala dig;) 20-25kr kostade, den inte mer. Den var i mörk/brun marmor. Det var en björn som hade två hjul i sidorna, cirkusbjörn...den var väldigt söt och jag tänkte på dig då jag såg den. Tyvärr så fick jag inte fota i affären. Annars så hade jag mms dig idag. Den var lika stilren som den du har på bilden.

    SvaraRadera