lördag 21 april 2012

Salvbeställning!

För någon månad sen kokade jag egen bisalva efter recept i boken Lisens örtspa av Lisen Sundberg. Redan då blandade jag med andra oljor än vad just det receptet sa, jag har nämligen läst att avokadoolja (som är rik på vitamin E och D) och rapsolja (som innehåller naturligt kortison) skulle vara bra mot psoriasis. Jag smälte helt enkelt 50 gram bivax från min lokala biodlare och rörde ned 1,5 dl rapsolja och 0.5 dl avokadoolja, hällde upp på burkar och så var det klart!

Resultatet blev en jättefin bivaxsalva som min man påstår är den bästa salva han provat hittills mot sin psoriasis (och jag kan se att vissa utslag blivit väldigt mycket bättre jag med), och jag gav en liten burk till min vän M, som i sin tur gav den till sin mamma som också har psoriasis. Hon blev jätteimponerad och beställde en större burk av mig, så igår gjorde jag en jätteburk av salvan som jag döpt till D's Handkräm (så att min man kommer ihåg vad han ska ha den till ;-)). Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att experimentera lite också, så igår kom Mylla's Mirakel till världen. En bivaxsalva med rapsolja, avokadoolja och mandelolja (som ska vara extra mild och återfettande), så nu ser jag fram emot utlåtande från Mannen och Ms mamma, som naturligtvis får en liten provburk av den med sig hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar