måndag 23 april 2012

Finaste förvaringen

I helgen klädde jag en gammal skokartong med ett fint tapetprov från Måleributiken (de brukar ha gratis tapetprover man kan beställa, just nu verkar det dock inte funka, men jag had en bit av denna vackra tapet att leka med i allafall). Eftersom jag har gott om tapetklister kvar sen vår förra renovering (inte sovrumsrenoveringen utan den innan, en hink räcker länge), så valde jag naturligtvis att använda det för att få ett så slätt och fint resultat som möjligt. Tapeten ligger i prisklassen +600 kronor/rullen så jag ville verkligen lyxa till det hela så mycket som möjligt.

Motivet med fjärilar och ormbunksblad är ju väldigt romantiskt, men med den svarta bakgrundsfärgen känns den ändp väldigt mycket jag.
Insidan klädde jag med silverfärgat presentpapper, som i motsats till tapeten var ett mindre helvete att jobba med och få snyggt. Dessutom är det här faktiskt mitt allra första försök att använda tapeter överhuvudtaget, har inte ens tapetserat väggar förr! I lådan ska mina medeltidsskor bo, som ni kan se på bilden.
Ett par tofflor köpta på en marknad för en massa år sedan..
..och så mina dyra, fina oxmular som en bekant köpte från USA. Hon råkade beställa fel storlek så jag köpte dem av henne. De har varit med ett tag nu och verkar hålla bra, och framför allt, de är riktigt bekväma!

Spännena är ganska söta, men kanske inte så välarbetade som jag skulle önskat... Men nu har mina älsklingar ett eget hem i allafall, och slipper ligga inknölade i ett skåp med en massa andra skor. Och det bästa av allt, ännu ett projekt som inte kostade mig ett enda öre!

1 kommentar: