lördag 25 september 2010

Mormors födelsedagsblomma

Mormor fyllde år förra helgen, och imorrn ska vi fira henne och mamma (som fyller år i morgon). Vad ger man till en tant som har allt? Jo, hon får så klart en blomma! För att göra det lite roligare (och för att vi har ont om pengar) gjorde jag en liten samplantering åt henne. Krukan hade jag i gömmorna så vi behövde bara köpa en liten cyklamen och hjärtan på tråd.
Nyplanterat, men det behövs något mer.. Så jag skickade ut D i skogen för att pocka lite mossa, samtidigt rotade jag i gömmorna och hittade lite dekorationer.
Krukan är lite för hög, men om man ser det hela uppifrån(och om sanningen ska fram så är det ju oftast så vi ser såna här saker) så ser det helt ok ut. Nu hoppas jag bara att mormor uppskattar den!

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag kommer aldrig på att göra sånna saker själv. Det krävs inte så mycket för att det ska bli så himla fint.

    Tack för inspiratinen!

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Jag gör väldigt mycket sånt, samma sak med buketter, köper ofta billiga blommor på typ plantage och bygger om till nåt annat... Men det underlättar säkert att jag har samlat på mig en del dekorationsmaterial genom åren!

    Tack för att du läser!

    SvaraRadera