söndag 22 januari 2012

Vad hände?

Vad är de som gör att något man tidigare aldrig skulle ha köpt, plötsligt blir intressant? Denna dam fyndades i mellandagarna på loppis, fick till och med Mannen att tycka att hon är fin! Kan det vara så att hon passar in bland alla vår 1930/40tals möbler, och därför kändes rätt? För i mitt gamla IKEA-hem hade hon aldrig ens fått komma över tröskeln...
Min fina svanspegel känns faktiskt mer hemma ovanför mormors skåp, åh vad jag är glad över att jag dels behöll det, dels släpade hem det från mina föräldrar och att det passar så bra, trots att vi trodde att vi aldrig skulle få plats med det!
...och lampetterna fick flytta in i sovrummet, det finns ju ingen lag på att de måste sitta på samma plats! (Däremot skulle jag aldrig sälja dem var för sig, men varför sälja ett av mina absoluta favoritfynd nånsin?). Som ni ser så klarar jag inte av tomma ljushållare, alla mina ljusstakar som står framme har ljus isatta, det med vapenskölden är ett minne från en furstetornering inom SCA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar