onsdag 2 februari 2011

Vit chokladbräck

När jag var liten gillade jag risbräck, har köpt det några gånger som vuxen och tycker inte alls att det är speciellt gott längre... Däremot kan man enkelt göra egna varianter.

Jag gör ofta min på vit choklad, men det funkar precis lika bra med vilken god choklad som helst. Man smälter helt enkelt chokladen i vattenbad och rör sig i hackade nötter, torkad frukt eller vad annat man gillar och har hemma. Personligen tycker jag om kombinationen torkade aprikoser och mandel, men i den på bilden är det dessutom tranbär och gojibär.

Bred helt enkelt ut blandningen på ett bakplåtspapper (jag brukar tejpa fast ett på en skärbräda av trä, då ligger det still), ställ i kylen att svalna och skär sen upp i lagom bitar.

2 kommentarer:

  1. Inte bra. Skulle ju inte äta mer choklad ju. Det ser attans mumsigt ut.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Men mörk choklad är ju nyttigt! Och stoppar man i en massa superbär som goji så måste det ju bli jättenyttigt, eller? ;-)

    SvaraRadera