måndag 21 februari 2011

Dagens tips

Snön ligger fortfarande djup, och det är riktigt kallt igen... Men ljuset stannar längre för var dag som går, och då ser man ju allt damm som behöver städas bort!

Jag använder dammsugaren till väldigt mycket när jag städar, nu när jag dessutom har en ganska ny med HEPA-filter så funkar det dessutom ännu bättre. Dammsuger gärna av alla ytor jag kommer åt och sen blir det ett varv med en mikrofibertrasa.

Dagens tips är dock detta; köp dina dammsugarpåsar på nätet! Jag köper mina här http://www.dammsugarpasar.nu och brukar beställa när jag satt i den sista påsen i dammsugaren. De leverar på någon dag, så jag blir aldrig utan. Den stora fördelen är att man klickar i vad man har för dammsugare och modell och får på så sätt rätt påsar, dessutom kan man om man gör av med många prenumera så man får hemskickat vid jämna mellanrum. Personligen tycker jag att det är så skönt att slippa ha koll på en liten lapp som lätt försvinner, och sen är det ju inte alltid att den modellen man vill ha finns i butiken.

Hur förenklar du ditt städande?

3 kommentarer:

  1. Roligt att se dig tillbaka! Hoppas att du är piggare nu :)

    SvaraRadera
  2. Har en dammsugare m Hepa och är tömningsbar. Helt suverän. Speciellt nu när hela menageriet börjar fälla. Två hästar blir jättemycket hårstrån kan jag lova. Gammalt hus i renoveringsstadium. Katt o hund och så lite hö på det ...
    Å hej o hå
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera