onsdag 10 augusti 2011

Hjälp!

Jag använder numera gammelmormors nåldyna, den är ju supersmidig när man sitter och handsyr, med trådrullarna på den behöver man ju inte leta efter dem i soffan! Men problem har uppstått, tyget på själva dynan har gett upp och eftersom den är stoppad med sågspån så behöver jag fixa det. Har sett liknande på Tradera där "folk" trätt tyg över och dragit ihop det under själva hållaren, en lösning som jag personligen tycker är tokful. Någon som har en bättre idé? Jag har försökt dra lite i den, men det känns inte som om den är limmad utan antagligen är den ditsatt innan man satt ihop allt?

4 kommentarer:

  1. Jag skulle nog karva bort allt...och göra om på nytt, fast med annat än sågspån. Möjligen häfta fast smidigt på innekanten om det går och sen sätta ett dekor band som passar. Pyssligt knepigt men jag tror att det kan fungera. Det är mitt tips...

    SvaraRadera
  2. Jag har sytt på nytt tyg med hjälp av en böjd tapisserinål och en del pillande. Jag valde en överbliven bit jersey för att det skulle vara lite mer följsamt Sen limmade jag försiktigt ett litet dekorband längs kanten för att dölja skarven och mina småfula stygn. Har tyvärr ingen fungerande kamera så jag kan inte fixa bildbevis men jag tyckte det blev rätt snyggt. Plus att det går att återställa i originalskick utan större problem om man skulle vilja det.

    SvaraRadera
  3. Det bär mig ju emot att ta bort allt... även fast jag vet att det ekonomiska värdet är ringa. Tror på nån variant av Monicas lösning, om nu ingen har en ännu bättre?

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte mest på att det blir påfrestande med tiden,,,där av min tanke om att ta bort allt;:) blir säkert bra hur du än gör du kan ju sånt där vet ja...;)

    SvaraRadera