lördag 27 augusti 2011

Första tvätten

Nu har jag laddat med äppelcidervinäger och bikarbonat! Idag tvättade jag håret för första gången med 3 tsk bikarbonat upplöst i lite vatten, eftersom jag tyvärr har en dålig whiplashdag så skrubbade jag inte så länge som jag borde (2 minuter rekommenderas), sköljde sen ur det som vanligt och avslutade med att skölja det med en liter kallt vatten + äppelcidervinäger.

Än så länge är håret för blött för att jag ska kunna uttala mig om hur rent det är, men trots idogt gnuggande och huvudet upp och ner (vilket ger mig miljoner tovor) så var det enklare att borsta ur håret efter tvätt än med massor av balsam... Tänker fortsätt ett tag och se vad som händer!

2 kommentarer:

  1. Du får tala om om det funkar;) Kram

    SvaraRadera
  2. Snubblade in här av en slump..hej förresten..o det där med bikarbonat o vinäger lät superspännande.. Måste komma ihåg o kika in o se hur det gått..

    SvaraRadera