fredag 1 april 2011

Enkla pulsvärmare

Jag sydde ett par superenklar pulsvärmare ikväll av en gammal ylletröja som jag tvättat varmt och torktumlat (borde dock ha tvättat den ännu varmare så den inte repar sig alls). Klippte helt enkelt till två bitar (20x15cm) från nederkanten. Sydde fast en gammal virkad spets som jag hade i gömmorna (se till att sträcka ut tyget rejält annars blir det för smalt) och sydde sen ihop den.
Jag hade egentligen tänkt dekorera dem mer, men det blev så fint och lagom så här.. vill jag kan jag ju tillsätta mer dekor senare.

7 kommentarer:

  1. Se där, så fint det blev. Hade funderingar om detta i vintras, men hittade ett trevligt yllegarn som jag stickat pulsvärmare av istället. Det är Garnstudios Fabel som ändrar färg och blir jättefint.
    Men nu blir det väl lite mer somriga... får fundera ut nåt...tips mottages tacksamt. Skönt för mina värkande leder.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Jag kan ju inte sticka så då var det här en smidig lösning =)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! :)

    /Linda

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Älskar att återbruka av filtade yllepplagg.

    SvaraRadera
  5. Vad fina de blev! Enkelt men snyggt, precis som du säger.

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev med lilla sptsen på.

    SvaraRadera
  7. Hej, Mylla!

    Väldigt söta och stilrena! Det enkla är ju ofta det finaste:)

    Ser goa ut att värma sig med också!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera