torsdag 11 november 2010

Lilla gummianka...

..Har jag för mig att någon av figurerna i Sesam sjöng om! Vi har tydligen en samling, det började med en och så har det bara rullat på. Numera finns de ju i alla former och färger, mina favoriter är de vå röda som står på tvättstället.
Häromdagen kom äntligen tavelhyllan upp som de står på, ett projekt som tagit tid då jag egentligen ville ha en i ett mörkare trädslag. I brist på det så blev det en vit från Rusta (eftersom IKEA har slutat med sin nätta, billiga modell och numera har en kraftig och ful variant, enbart!), vi har en kristallkrona för badrumsbruk i taket vilket ger de lustiga reflektionerna på väggen.
Badrummet går i vitt, rött (golvet), grått och krom så dessa tre passar bra in. Jag tycker det är lite roligt att bryta av ett relativt sobert rum med något färgglatt och kul, och nu står ankorna äntligen på hedersplats igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar